Joyce - Australië en Nieuw-Zeeland 2015/2016

Magnetic Island

03:28, mijn wekker gaat af. Om eerlijk te zijn wilde ik hem eigenlijk nog niet horen, haha. Met de trein gaan we naar Townsville om vervolgens met de Ferry naar Magnetic Island te gaan. Maar eerst nog even ontbijten bij een klein schattig bakkertje, puddingbroodje met chocolade! In de trein is het te luidruchtig om te slapen, dus besluit ik naar buiten te kijken. Sommige stukken zijn best eentonig, terwijl andere stukken erg mooi zijn. Als we de brug overgaan zie ik vissen in de rivier zwemmen, het aantal vogels toenemen en de legen grasvelden zijn gevuld met koeien. Aangekomen op het treinstation brengt de locale bus ons naar de ferry. Met slechts 20 minuten zijn we op Maggie, zoals ze hier Magnetic Island noemen. We verblijven 3 nachten in Bungalowbay Koala Park. Het is eigenlijk kamperen in een klein houtenhutje. Oftewel beesten overal (possum, vleermuizen, wallabies, heel veel mieren, salamanders, vogels, wandelende takken enz.), even wennen dus.. De luchtvochtigheid in dit gedeelte van Australië is erg hoog: 85%. Dit in combinatie met een gevoelstemperatuur van 37 graden verplicht ons eigenlijk de rest van de middag rustig aan te doen. Daarom besluiten we de vogels van het park te voeren. In de avond doen we mee met kokosnoot bowlen! Strike! Dus een gratis drankje!

De volgende ochtend gaan we met een groepje naar het koalaontbijt. Tijdens dit uitgebreide ontbijt laten de rangers verschillende dieren zien die je mag vast houden. Het eerste dier dat ik vasthou is een lizard, ze hebben best een aparte structuur, beetje onwennig. Daarna komt er een vogel op me arm zitten, niet echt mijn favoriet. Jimmy vond ik daarentegen wel leuk! Je hebt tenslotte niet elke dag een python om je nek hangen. Als laatste kan je op de foto met een koala. Na het ontbijt ga ik samen met Lenneke naar het strandje bij Horseshoe Bay, zelf het zeewater was gewoon warm! In de namiddag gaan we gezellig met z'n zessen wandelen: Daniella, Rachel en Louise (Canadees), Lenneke, Lieke en ik. Om vier uur wandelen we richting het begin van de route. Een halfuur verder en een hoop zweetdruppels rijker beginnen we met de wandeling. Over losliggende stenen en via smalle weggetjes komen we bij de eerste pijl, gemaakt van takken, aan. Backpackers waren zo vriendelijk geweest om aan te geven in welke bomen koala's zaten. In totaal hebben we vijf wilde koala's gezien! We vervolgen de route en komen aan bij een fort, waar je een mooi uitzicht hebt over Magnetic Island. We sluiten de dag af met een cocktail. We vonden dat we die wel verdiend hadden na zo'n wandeling!

Ook op de laatste dag op Magnetic Island gaan we wandelen: van Horseshoe Bay naar Balding Bay, 6km. Vanuit het hostel lopen we naar het begin van de track, een klein strandje. Vanuit daar gaan we eucalypt forest in. En zoals gewoonlijk in Australië wordt je dan gewaarschuwd voor alles wat mis kan gaan: pas op voor de slangen, pas op voor de sterke UV, pas op voor de kwallen, pas op gevaarlijke cliff, pas op geen watertappunten op de route en pas op voor losliggende stenen. Ook staat aangegeven waar helikopters kunnen landen in geval van nood. Erg motiverend allemaal, haha. Via de rotsen en losliggende keien volgen we de weg omhoog, steil! Af en toe heb ik het idee dat de route eindigt, maar dan moet je over de rotsen klimmen om de weg te vervolgen. Onderweg komen we vele salamanders tegen, doe ik mij best het prikkende gras te ontwijken en ren ik hard weg als grote, dikke wespen te dichtbij komen. Aangekomen bij de Bay zien we een klein, mooi strandje dat aan beide kanten afgeschermd is met rotsen. Het was heel verleidelijk om even een duik te nemen, maar met de aanwezigheid van stingers (een beet van deze kwal kan dodelijk zijn) zoek ik de 'verkoeling' in de schaduw. De terugweg gaat zoals gewoonlijk 2x zo snel. Op een of andere manier vindt ik dan het gaspedaal, haha. De 6km klonk niet ver, maar die afstand over rotsen lopen was toch wel een uitdaging!

Zondagochtend zijn we weer vroeg op om door te reizen naar een Aboriginal kamp. Als we ons om kwart voor zeven melden, krijgen we te horen dat de trein 3,5uur vertraging heeft! Dat betekend dat we pas rond 18:00 uur op het kamp aan zouden komen en alle middagactiviteiten zouden vervallen. De gids geeft ons een aantal alternatieven. Uiteindelijk trekken we ons eigen plan en besluiten we gelijk door te reizen naar Cairns. Na een treinrit van bijna acht uur komen we twee dagen eerder dan gepland aan bij mijn laatste bestemming!

Reacties

Reacties

Marjan

Hey Joyce je laatste weekend is nu aangebroken van je fantastische reis!!
Ik wens jou alvast een fijne vlucht en neem je bagage weer mee terug vol prachtige ervaringen en avonturen!
Spreek je snel in Almere
Gr Marjan

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active